Nastavení cookies

Zde můžete nastavit používání souborů cookies podle vlastních preferencí.

Technické cookies

jsou nezbytné pro správné fungování webu. Technické cookies musí být vždy aktivní (nelze je individuálně deaktivovat), proto se pro jejich využívání souhlas neuděluje.

Analytické cookies

nám umožňují porozumět jak web využíváte, abychom jej mohli zlepšovat. Analytické cookies umožňují měření výkonu webu (počtu návštěv a zdrojů návštěvnosti). Takto získaná data zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů ukazujících na konkrétního uživatele.

Personalizované cookies

ukládají informace o Vašem osobním nastavení webu. Personalizované cookies potřebujeme k tomu, abychom přizpůsobili web a jeho chování co nejvíce Vašim potřebám a zájmům.

Reklamní cookies

nastavují prostřednictvím tohoto webu naši reklamní partneři. Reklamní cookies nám umožňují zobrazovat takový obsah, který bude zajímavý a užitečný právě pro Vás.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.

Přeskočit na obsah Přejít na navigaci

4. 11. 2019

Jaká byla sezóna 2019 v Chorvatsku?

Máme tu konec turistické sezóny v Chorvatsku pro rok 2019, tak se sluší trochu zrekapitulovat jaká byla. Již vyšly některé statistiky a čísla o tom, jak to celé dopadlo. 

Jaká byla sezóna 2019 v Chorvatsku?
Jaká byla sezóna 2019 v Chorvatsku?

Máme tu konec turistické sezóny v Chorvatsku pro rok 2019, tak se sluší trochu zrekapitulovat jaká byla. Již vyšly některé statistiky a čísla o tom, jak to celé dopadlo. My se podíváme, kolik turistů přijelo do země, které destinace jsou nejnavštěvovanější a zda Chorvatsko opět navýšilo počty návštěvníků.

Údaje jsou od Chorvatského turistického sdružení. Každý návštěvník, který se ubytuje legálně, je ihned zapsán do online databáze příjezdů a odjezdů. Proto jsou přesné údaje, jakou destinaci navštívilo nejvíce turistů, v jakém typu ubytování a jak dlouho se zdrželi.

Ze statistiky vyplynulo, že lidé se nejvíce v letošním roce ubytovali v soukromí, a to dokonce každý druhý turista co přijede do Chorvatska. V kempech se ubytovalo 22% lidí a do hotelu pak zamířilo jen 19% turistů.

Od ledna do začátku září 2019 vzrostl počet zahraničních návštěvníků Chorvatska oproti předchozímu roku o 4,6%. Nejvíce turistů pochází z Německa, poté je následují Slovinci a Rakušáci. U většiny evropských zemí nastal růst, ale z České republiky, Dánska, Maďarska, Nizozemí a Norska je lehký propad návštěvnosti Chorvatska.

Podle celkové turistické návštěvnosti měřené na počty přenocování jsou Rovinj a Dubrovník nejnavštěvovanější města. Přenocovalo ze přes 3 miliony turistů. Do „Top 5“ destinací Chorvatska dále patří Poreč a hned následuje Medulin a Umag jako "TOP 5" destinací. Je zajímavé, že na nejvyšších příčkách se nachází dokonce 4 města na Istrii tj. severní části ChorvatskaDo "TOP 10" nejnavštěvovanějších míst dále patří Split, ostrov Vis, ostrov Mali Lošinj, Crikvenica a Novalja na ostrově Pag.

Zajímá vás, jak jezdí turisté do Chorvatska? Jestli s cestovní kanceláří nebo individuálně? Tak stále skoro ze tří čtvrtin (73%) převládá individuální turistika. Pouze 27% lidí přijelo organizovaně. Lidé prostě vědí, že nepotřebují cestovku, ale stačí jim sednout do auta či letadla a ubytování si sehnat přímo od majitelů apartmánů.

Třeba vás některé z výše zmíněných destinací nadchnou a navštívíte je příští rok při své dovolené v Chorvatsku.


Podobné články: